A Csőszi Gyülekezet látogatása Körmenden

Nagy Klára, 2013-12-06 07:18:57

2013. október 26-án, szombaton a csőszi református gyülekezet tagjaiként egy csodálatos kiránduláson vettünk részt. Körmendre utaztunk, egy teljesen megtelt autóbusszal: gyerekek, fiatalok, felnőttek vegyesen!

Szabadi István Nagytiszteletű Úr korábbi csőszi látogatását viszonoztuk. Szabadi tiszteletes Úr 7 és fél évet szolgált itt Csőszön, 1977-től 1985-ig. Mint ötödéves teológus került a faluba és szolgálata megérintette az embereket, új színt hozott a gyülekezeti életbe.

Szép, napos időben indultunk, Körmend felé közeledve sűrű köd fogadott, de mire beértünk a városba, ragyogóan sütött a nap. A város szélén várt bennünket Szabadi tiszteletes úr a gondnokkal, aki bevezetett bennünket a célállomásra. Gyönyörű templom, rendezett parkkal, szép parókia tárult a szemünk elé! Nem utolsósorban a gyülekezeti tagok, akik érkezésünkre már megterítették az asztalt. Nagy szeretettel vettek körül bennünket.

Kis pihenő után átmentünk a templomba, ahol egy rövid istentisztelet keretében imádkoztunk és ismerkedtünk a körmendi gyülekezet néhány tagjával. A templom csodálatos, nemrég újították fel, fűtött, sok ember befogadására képes. Tőlünk Vaizer Viktória hatodéves teológus szólt pár szót az itteni gyülekezi életről, többen beszéltek a közösségben végzett munkájukról. A körmendi gondnok is szólt pár szót az ottani munkáról, egy megtért hívő bizonyságtételét is hallottuk. Imádkozás után kitűnő ebédet kaptunk, szeretetteljes gondoskodást a körmendi asszonyoktól.

Ebéd után kicsit körülnéztünk a városban, Szabadi tiszteletes úr vezetésével. Megnéztük a szép főteret, a régi épületeket, a Batthyány-kastélyt, ami gyönyörű, de felújításra szorulna...Igazi érték megy veszendőbe... Mindannyian kaptunk a gyülekezettől ajándékba egy képeskönyvet, ami ezeket a nevezetességeket mutatja be. Több gyülekezeti tag is velünk jött és sok érdekességet elmondtak nekünk a városról, a régi életükről, a régi emberekről... A Rába partján is időztünk egy keveset, majd visszamentük a parókiára. Vaizerné Molnár Erzsébet és Fodor Mónika átadták gyülekeztünk meghívását a körmendieknek, aki örömmel el is fogadták. A jövő év tavaszán, nyarán reméljük, erre sor is kerül. Fodorné Marika néni, gondnokunk Szabadi tiszteletes úrral átnézte az albumot, amit vittünk, a régi gyülekezeti tagok képeiről, az életük egy-egy pillanatáról... Átadtuk az ajándékainkat a lelkészi párnak, akik nagyon meghatódtak és örültek a látogatásunknak, tiszteletes úr el is érzékenyült rendesen... Feltöltődve, jó hangulatban indultunk haza, Isten segítségével szerencsésen meg is érkeztünk késő este, legyen érte hála.

A szerző a Csőszi Gyülekezet tagja

Forrás: A Csőszi Református Egyházközség honlapja

Kapcsolódó link:https://plus.google.com/u/0/photos/104785186040448504287/albums/5948051638328138977

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.