Jézus Krisztus testének temploma

Steinbach József, 2015-04-05 04:00:00

Húsvét ünnepének két napján, az Ószövetségből Ezékiel próféta könyvének 41. fejezetét olvassuk, Bibliaolvasó kalauzunk szerint.

HÚSVÉT VASÁRNAPJÁN

(1) „…azután bevitt a templomba…” (Ezékiel 41,1-12) 

Ezékiel próféta számára a templom, mint hely, Isten jelenlétének szent helye. 

A templom egyetlen hely. Minden élet forrásának (Zsoltárok 36,10), minden gyökerünknek, eredetünknek, kötődésünknek helye a templom. Ez akkor is így van, ha tudjuk, hogy Isten Lélek (János 4,24), Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk (Cselekedetek 17,28), akit az egek egei sem fogadhatnak be (1Királyok 8,27; 2Kórnika 2,5), ezért Isten jelenléte nem köthető egyetlen épülethez sem. 

Mégis! A jeruzsálemi templom egyetlensége, páratlansága hirdeti, hogy nincsen más az Istenen kívül, egyedül Ő az Úr; és számunkra sincs más támasz, kötődés, gyökér, eredet, csakis Ő. 

Ezért a hívő ember számára mindig szent hely az, ahová az Isten helyezte, ahol megismerte az életet, a szeretteit, és mindenekelőtt az Urat. 

Gondoljunk csak bele, miért olyan hontalan, magányos, gyökértelen, ugyanakkor erőszakos a „posztmodern” ember; még a hitében és a kegyességében is az, - állandóan „újít”. Azért ilyen a modern ember, mert nincs temploma, élő Istene, otthona; ezért halálosan nyugtalan és kibírhatatlan. 

A feltámadott Úr életünk gyökere és kivirágzó ága, hogy végre „megállapodjunk”.

 

HÚSVÉT HÉTFŐJÉN

(15) „…a templom belseje…” (Ezékiel 41,13-26) 

Ezékiel látomása végigvezet a templomon. 

A Lélek által „átmehetünk” a szentélyen (1-2), a szentek szentjén (3-4), a templom felfelé keskenyedő falába, körbefutó párkányzatába, három szinten megépített oldalfülkéken (5-11), az ezektől elkülönülő kamrákon (10), a templom nyugati hátulján épített jókora melléképületen, aminek rendeltetését nem ismerjük (12). 

Azt tudjuk, hogy nyugatról nem voltak kapuk.* 

A salamoni templomhoz hasonlítva nyoma sincs aranyozásnak, de a főbb elemek ugyanazok, arany helyett fával burkoltak.** A falakon kerubok és pálmaágak, mint díszítések, váltakozva jelentek meg. A keruboknak ember és oroszlánarcuk volt (17-20; 1Királyok 6,29).*** 

Egyszerű, de „méltó” az épület arra, hogy betöltse Isten dicsősége. 

Jézus Krisztus halála és feltámadása által bemehetünk a templom legbelsőbb részébe is, sőt, mi magunk lehetünk Isten dicsőségének templomává. A rozoga, düledező viskót templommá újította meg az Úr!

* Nem szükséges rekonstruálni a látomást, bár egy rajz sokat segíthetne.

** A szentély, a szentek szentje és a belső udvar csarnokai faburkolattal voltak ellátva, keskeny ablakokkal, bemélyedő keretekkel (16).

*** A szentély előtt egy faoltárt látott Ezékiel, valószínűleg az illatáldozati oltárt, vagy a szent kenyerek asztalát (21-22). A szentélynek és a szentek szentjének kétszárnyú ajtói voltak, és az ajtószárnyak mindegyike még két szárnyra volt osztva, így mindegyik ajtó valójában négy szárnyból állt (23-26).



Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.

2024. March 29., Friday,
Auguszta napja van.

Látogatóink száma a mai napon: 16157
Összesen 2009. június 2. óta : 39880728