Velünk jött „Isten orcája" - nagyigmándiak kirándulása

Sugár Tamás, 2015-09-29 15:24:13

A Nagyigmándi Református Gyülekezete ez évben is megtartotta a szokásos két napos kirándulását. E két napban a sok élmény mellett mi is átéltük, hogy „Isten orcája" velünk van, hisz Ő tette áldottá az együtt töltött időt.

A kirándulást tavasz végén kezdtük el szervezni, s az előző ével gyakorlata szerint néhány hét alatt megtelt az 50 fős busz. Szeptember 11-én indultunk el, első állomásunk Pápa volt, ahol két csoportra bontva megtekintettük a Pápai Gyűjteményt elámulva annak gazdagságán. A híres könyvek és a múmiai mellett külön élmény volt számunkra látni a gyülekezetünkből származó úrvacsorai ónkancsót és a keresztelő tálat.

Rövid szabad program után utaztunk tovább Zalaegerszegre, ahol megnéztük a Göcsej Falumúzeumot. A csodálatos skanzen hangulatot és kiállított tárgyakat az állatsimogató még életszerűbbé tette. A múzeumhoz tartozik az Olajipari Kiállítás is, mely szintén sok érdekességet rejtett.

Programunk a Református Templom megtekintésével folytatódott, ahol külön köszönetet mondunk Török Zoltán Nagytiszteletű Úrnak a kedves fogadtatásért. A templomból a közeli Göcsej Panzióba vezetett utunk, ahol kellemes hangulatban fogyaszthattuk el a finom vacsorát. Szállásunk a város központjában lévő Aranybárány Szállodában volt.

A finom és bőséges reggeli után elbúcsúztunk Zalaegerszegtől, s a nap nagy részét Balatonszentgyörgyön töltöttük. Először megtekintettük a Csillagvárat, melynek panoptikuma elvarázsolt bennünket. A táj szépsége és az állatpark sokak számára nyújthattak maradandó emléket. A helyi falumúzeummal folytattuk utunkat, majd a Csillagvár étteremben fogyaszthattuk el bőséges ebédünket.

Innen a Balatonboglári Evangélikus Templomba mentünk, mely egyszerre modern ám meghitt hangulatával tett ránk mély benyomást. A kilátóban épp polgári esküvő zajlott, így felmenni nem tudtunk, de a táj szépsége így is magával ragadott mindenkit.

Kirándulásunk utolsó állomása Szólád és Teleki Református Templomai voltak. Köszönetet mondunk Hajdú Zoltán Levente Nagytiszteletű Úrnak és kedves feleségének, hogy szeretettel fogadtak minket, mutatták be a templomokat és számoltak be gyülekezeteik életéről. Élmény volt itt is találkozni gyülekezetünk teológus hallgatójával, Horváth Mariannal. Megkóstolhattuk a helyi borokat is egy kis pogácsa és sütemény mellett.

Köszönet a kirándulás megszervezésében és lebonyolításában nyújtott segítségért mindenkinek, külön Kovács Juliannának, gyülekezetünk egyik gondnokának, és Nagy Lajos presbiternek. Jó volt úton lenni, és jó volt hazaérni. Soli Deo Gloria

Forrás: Tatai Református Egyházmegye

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.