Beszámoló a kocsi iskolások wittenbergi kirándulásáról

Szabó Erzsébet, 2018-04-11 14:21:12

"Merjünk nagyot álmodni!" Ezzel a mondattal toppant be egy óraközi szünetben 2017 kora tavaszán Nati néni (Csákainé Szabó Natália intézményi lelkész) a „kakason" lévő német terembe. Biztos voltam benne, hogy nem politikai szlogenről van szó, de hogy pontosan miről is, azt csak nehezen fogtam föl: a reformáció 500 éves jubileumi évfordulója alkalmából Roboz Péter lelkipásztor bíztat minket nagy dolgokra, pl. egy wittenbergi kirándulás megszervezésére.

Nehezen hittem el, hogy eljuthatunk a több mint 800 km-re lévő Lutherstadtba, mikor még a tőlünk 100 km - re fekvő Burgenland tartományba sem sikerült ellátogatni. Bíztatni kellett engem is, de aztán elindultak a szálláskereső és vasúti utazást egyeztető e-mailek. Szinte azonnal pozitív választ kaptunk a városka központjában, a vártemplom tőszomszédságában, a gyönyörű műemlék épületben kialakított Jugendherbergétől: ők tudnának 20 magyar zarándokot fogadni szeptember közepén. Mikor kiderült, hogy a vonatjegy is annyiba kerül, mint a repülő, már magunktól is mertünk nagyot gondolni: repülünk. Szeptember 18-án hajnali fél háromkor találkoztunk az iskola előtt, innét indultunk Ferihegyre. Tudtuk, hogy nekünk mindenkit épségben haza kell hozni.

A kocsi Vincze Imre Ált. Iskola csaparta Wittenberg-Lutherstadtban a vártemplom bejáratánál

12 tanuló és nyolc felnőtt alkotta kis csapatunkat. Ez a kirándulás spontán módon szerveződött és a helyszínen is így zajlottak az események. Nem volt órára pontosan leírt utazási irodás forgatókönyvünk, volt viszont időnk és türelmünk. Nem volt célunk Wittenberg minden múzeumának meglátogatása. Hisszük, hogy a kevesebb néha több. Felejthetetlen élmények maradnak mindannyiunk számára építészmérnök kísérőnk szakavatott, az építészeti stílusjegyeket bemutató idegenvezetése, az esti beszélgetések, kvíz- és drámajátékok.

Azt gondolom, mindenki nevében beszélhetek: nem múlik el nap, ha csak egy percre is, hogy ne idéznénk fel magunkban wittenbergi emlékeinket. Az ottani élmények hatására mindannyian formálódtunk, formálódunk.

2018 már nem jubileumi év a reformáció szempontjából. Én mégis azt kérem, hogy bíztassuk egymást továbbra is: gyerekek a tanárokat, szülők mindkét felet, presbitérium az iskolát, tanárok a szülőket, hiszen mindannyiunk életében szükség van reformációra, megújulásra 2018-ban is. Tehát merjünk nagyot álmodni!

Szabó Erzsébet tanárnő

Kocs - Vincze Imre Ált. Iskola

Forrás: Tatai Református Egyházmegye honlapja

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.

2018. August 15., Wednesday,
Mária napja van.

Látogatóink száma a mai napon: 4437
Összesen 2009. június 2. óta : 14417932

Ige Mellett

(40) „Ti is legyetek készen…” (Lukács 12,35–40)

A készülést segíti, ha arra tekintünk, amit az Úr ígért nekünk! „Amit szem nem látott, fül nem hallott, ember szíve meg sem sejtett, azt készítette el... tovább

REPOSZT

Anyagi gondok és önértékelés

A teljes Magyar Ifjúság Kutatás 2016 a gyorsjelentés után másfél évvel jelent meg, a több mint 500 oldalas dokumentum számos aspektusból vizsgálja a magyar fiatalok ...