A rédeiek bringa tábora

Barta Lívia, 2018-08-16 12:27:21

Ebben az évben július közepén tudtuk megtartani kerékpáros táborunkat, melyre idén is hamar betelt a max. 25 fős létszám. A kánikulára való tekintettel reggelente már 8 órakor gyülekeztünk a parókia udvarán, hogy védőfelszerelésben, naptejjel és kullancsriasztóval bekenve magunkat, gumifoltokkal, pumpával, sebtapasszal, szendvicsekkel és bőséges innivalóval felszerelkezve, elinduljunk aznapi úti célunk felé.

Mindig két csoportban indultunk útnak: egy erősebb, gyorsabb, szívósabb társaság Dr. Barta Zsolt vezetésével és egy kevésbé edzett, fiatalabb gyermekekből álló csapat Barta Lívia vezetésével. Mind a két csapatot további 2-4 felnőtt kísérte.A négy nap alatt a Tour de Réde csapat 145 km-t, míg a Tandem csapat 123 km-t tekert le hősiesen.

Bejártuk a környék erdőit, fociztunk a bársonyosi focipályán, felmásztunk a kilátóhoz, megnéztük a tápi Hegysor vályogházait, meglátogattuk az ottani hittantábort, majd az utolsó napon a pannonhalmi Lombkorona tanösvényig jutottunk. Gyönyörű panoráma és egy levendulás limonádé volt a jutalom. Hazaérve sütemény mellett mondta el mindenki, hogy mit jelentett számára ez a négy nap.

A gyerekek beszámolóiból is kiderült, hogy sokkal többet, mint testedzést vagy tekerést. Az erőfeszítés során mindig egy kicsit legyőzik saját magukat is. Általában a hét elején senki sem hiszi el magáról, hogy ekkora távokat meg tud tenni biciklivel. Van, akinek a táj tetszett, az állatok, amiket útközben láttunk, másoknak pedig a közösség és hogy egyáltalán kimozdulhatott otthonról. Van, aki megtanulja jobban beosztani saját erejét. Van, akinek a kitartása, a türelme, az alkalmazkodóképessége vagy a segítségnyújtása fejlődik. Vagy éppen mindez egyszerre.

A táborra emlékeztető elismerő oklevélen ez áll: „Az élet olyan, mint a biciklizés. Mindig mozgásban kell lennünk ahhoz, hogy egyensúlyban maradjunk." (Albert Einstein) Hálás vagyok Istennek, hogy megőrzött bennünket az úton és megtanulhattuk, hogy Vele mozgásban és egyensúlyban van az életünk!

A táborban készült fényképek az alábbi linkeken érhetőek el:

1. nap

2. nap

3. nap

4. nap

Forrás: a Rédei Református Egyházközség honlapja

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.