Mezőföldi Református Egyházmegye

Beszámoló az egyházmegyei lelkészi csendesnapokról

2022-06-20 13:23:07 / Imre Enikő

Fenn a hegyen...

A Mezőföldi Református Egyházmegye lelkésztestülete 2022. június 13-15. között tartotta csendesnapjait Mátraházán a Református Üdülőben. Hétfőn este vacsorára érkeztünk meg 10 házaspár és 5 lekész. Kényelmes szálláson, finom ételekkel és gyönyörű környezetben tölthettük ezt a pár napot.

Az esti áhítat után Siteri Erika a Móri Pedagógiai Intézet vezetője tartott előadást Hivatásápolás és kiégésmegelőzés témában. A téma fontossága és aktualitása abból is kiderült, hogy késő éjszakába nyúló beszélgetések követték.

Szerda reggel az áhítat után vendégünk volt Dr. Járay Márton, aki nagy tapasztalattal és hatalmas szakmai ismerettel beszélt az azonos neműek közötti kapcsolatokról, az LMBTQI-ról. Ezen belül pedig arról, hogy a gyülekezetekben hogyan tudjuk kezelni az ellentétes véleményeket.

Ebéd után buszba ültünk és a Siroki várat látogattuk meg, amit egy nagyobb séta után értünk el. Betértünk Recskre, ahol a Rákosi rendszer leghírhedtebb kényszemunka tábora volt.

Az esti áhítat után kötetlen beszélgetés volt, addig, míg el nem kezdődött az Angol- Magyar futballmeccs. Nagy élmény volt számomra, amikor a lelkészek együtt énekelték a Himnuszt, a meccs előtt. A győzelem örömét csak egy gyermek születésének a híre emelte, amikor kollégánk Máté fia érkezéséről értesültünk.

Szerdán a reggeli áhítat után a Kékes-tetőre kirándultunk. Csodálatos táj tárult a szemeink elé a kilátóból. Az együtt töltött idő, a találkozások, beszélgetések nagy hatással voltak rám is.  Megállapítottuk, hogy szükség van arra, hogy néha elvonuljunk a hegyre, az Igével betöltekezzünk, épüljünk egymás hite által. Hordozzuk egymást imádságban.