Pályázati Lehetőségek Honlapja

A fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok (szemléletformálás, informálás, képzés) / KEOP-6.1.0/A/09-11, KEOP-6.1.0/B/09-11, KEOP-6.1.0/C/09-11

2011-08-29 17:14:15 / Refdunántúl Adminisztrátor

Kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Határidő: 2011.08.31, 2011.10.03, 2011.12.01, 2012.03.31, 2012.06.30, 2012.09.30

Érvényes: 2012.09.30

Tárgymutató: fenntartható életmód / KEOP-6.1.0/C/09-11

Pályázhat: Az "A" komponens keretében pályázásra jogosult szervezetek

Közoktatási feladatok ellátásában közreműködő intézmények (A 20/1997 II.13 Korm. rendelet alapján közoktatási intézménytörzs, OM azonosítóval rendelkezik), amennyiben a szervezet gazdálkodási forma szerint:
- Költségvetési szerv és intézménye (3-mal kezdődő KSH kód), vagy
- jogi személyiségű nonprofit szervezet (5-tel kezdődő KSH kód), vagy
- jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (6-tal kezdődő KSH kód)
Olyan iskolák esetén, amelyek nem önálló gazdálkodást folytatnak, ennél fogva nem rendelkeznek saját adóazonosítóval, azon szervezet jogosult pályázni, amely az iskola fenntartója. A pályázó szervezetre ebben az esetben is vonatkoznak a fenti gazdálkodási forma szerinti korlátozások.

A "B" komponens keretében pályázásra jogosult szervezetek
Gazdálkodási forma szerint:
- Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek (31-gyel kezdődő KSH kód)
- Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek (32-vel kezdődő KSH kód)
- Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek (35-tel kezdődő KSH kód)
- Területfejlesztési tanácsok (36-tal kezdődő KSH kód)
- Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek (37-tel kezdődő KSH kód)
- Költségvetési rend szerint gazdálkodó egyéb szervek (38-cal kezdődő KSH kód)
- Egyéb egyesület (529-cel kezdődő KSH kód)
- Köztestület (54-gyel kezdődő KSH kód)
- Egyház, egyházi intézmény (55-tel kezdődő KSH kód)
- Alapítvány (56-tal kezdődő KSH kód)
- Nonprofit gazdasági társaság (57-tel kezdődő KSH kód)
- Pénztárszervezet (58-cal kezdődő KSH kód)
- Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (59-cel kezdődő KSH kód)
- Jogi személyiség nélküli nonprofit gazdasági társaság (62-vel kezdődő KSH kód)
- Egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit (69-cel kezdődő KSH kód)
- Külföldi diplomáciai, konzuli testület (941-es KSH kód)

A "C" komponens keretében pályázásra jogosult szervezetek
Gazdálkodási forma szerint:
- Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek (31-el kezdődő KSH kód)
Konzorciumokra vonatkozó szabályok

- Az "A" és "B" komponens esetén konzorciumi forma nem megengedett
- A "C" komponens esetén a konzorciumi pályázatba maximum 3 partner vonható be, a B.1 alatti feltételek minden konzorciumi partnerre vonatkoznak!
- A konzorciumi vagy társulási megállapodásra vonatkozó előírásokat ld. az Általános pályázati útmutató B1. fejezetében.
B2. Méret

A konstrukció célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták elterjesztése információs eszközök (szemléletformálás, tájékoztatás, képzés stb.) segítségével. Így cél a fogyasztók környezettudatosságának, környezetkultúrájának és környezet-etikájának fejlesztése, főleg a mindennapi élet területén (táplálkozás, háztartás, munkahely, közlekedés és szabadidő), a fenntarthatóbb választási lehetőségekről szóló információs kampányokkal, közösségi együttműködések megvalósításával. A pályázat konkrét célja a kompetens és felelős fogyasztói magatartás elterjedésének segítése, a fenntartható életmód értékeinek és eszközeinek széleskörű elterjesztése, a környezeti tanácsadók módszertani kultúrájának korszerűsítése, és a fenntarthatóság nem formális tanulási helyzeteinek ösztönzése. A tájékoztatás, képzés kiemelt eszközei az - elsősorban aktív elérést eredményező - infokommunikációs tájékoztatási formák (közösségi oldalak, multimédiás tartalmak alkalmazása), melyek előnye a költséghatékonyság és nagy tömegek egyidejű elérése. A civil szféra, az oktatási szektor, a tudományos szféra együttműködésének eredményeként a legszélesebb körben kell tudatosítani a fenntarthatóság értékrendjét, ismertté tenni a fenntartható alternatívákat, használatuk módját, és megismertetni a fogyasztás környezeti hatásait.
Fejlesztés