Pályázati Lehetőségek Honlapja

Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása (KONV) / TÁMOP- 3.3.8-12/2

2012-07-16 14:49:43 / Refdunántúl Adminisztrátor

Kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Határidő: 2012.09.30

Érvényes: 2012.09.30

Tárgymutató: közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztése (KONV) / TÁMOP- 3.3.8-12/2

Pályázhat:

o KSH 529 - Egyéb egyesület
- egyház, egyházi intézmény
o KSH 551- Egyház,
o KSH 552- Önálló egyházi intézmény,
o KSH 553 - Egyház önálló szervezete,
o KSH 554 - Egyházak szövetsége,
o KSH 559 - Egyéb egyházi szervezet
- alapítvány
o KSH 561- Közalapítvány,
o KSH 562 - Közalapítvány önálló intézménye,

A konstrukció alapvető célja, hogy a közoktatási intézmények alkalmassá váljanak a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/diákok, tanulók köztük roma gyermekek eredményes nevelésére-oktatására, támogassák iskolai sikerességüket. A konstrukció hozzájárul továbbá ahhoz, hogy a többségében halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelő oktatási-nevelési intézmények az egész napos iskola keretében olyan tevékenységeket végezzenek, amelyek elősegítik a tanulók iskolai sikerességének javulását. A konstrukció keretében lehetőség nyílik egyrészről a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességét növelő, mintaértékű programok továbbfejlesztésére, azok más intézményben történő adaptációra való alkalmassá tételére, másrészről bevált programok adaptálására, illetve az adaptáció feltételeinek megteremtésére.
Részcélok
A konstrukció keretében elérni kívánt részcélok a következők:
- a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató közoktatási intézmények pedagógiai módszereikben való megújulása, beleértve szaktanárok szakmai fejlődése;
- a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek korai óvodáztatásának elősegítése;
- a felzárkózás érdekében a közoktatási intézményeknek a környezetükkel, beleértve családokkal való együttműködésének kialakítása és megerősítése.

Jelen pályázati felhívásra kizárólag azon közoktatási intézmények nyújthatnak be pályázatot, ahol a nevelési-oktatási intézményben a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók aránya a 2011-es októberi statisztikai adatok alapján meghaladja a 15%-ot.