Tatai Református Egyházmegye

Nagyigmándiak ezévi kirándulása

2019-09-23 21:35:42 / Nagy Attila

Kirándulni voltunk...

„Utaid Uram, mutasd meg!" - énekelte majd ötven ember a buszon, amikor augusztus 30-án, péntek reggel elindultunk Nagyigmándról, a szokásos, évenkénti, kétnapos gyülekezeti kirándulásunkra. Autóbuszvezetőnkkel együtt negyvenkilenc fővel indultunk útnak, Isten áldását kérve kirándulásunkra.

Első állomásunk Pápa volt, mivel legutóbbi ottlétünk óta megnyílt a Pannonia Reformata múzeum a felújított Ótemplomban. Főtiszteletű Köntös László főjegyző úr köszöntött bennünket, majd Füstös Gáborné kiállításvezető mutatta be a tárlatokat. A nagyigmándról ott kiállított klenódiumokat is megtaláltuk nagy örömünkre.

Pápáról a Kis-Balaton felé vettük az irányt, és egy nagy sétát tettünk a Kányavári szigeten, megcsodálva a természet szépségeit és gazdagságát.

Következő állomásunk a nagybajomi református templom volt. Pálóczi Horváth Ádám, megyénk szülötte, énekköltő és államférfi, Nagybajomban halt meg, így megemlékeztünk róla is. Szállásunkra Somogyaszalón került sor, ahol a vacsorát is elkölthettük. Az este jó hangulatban, énekszóval telt el.

Reggeli után a kaposvári református templomot csodálhattuk meg, meghallgatva a gyülekezet történetét és jelenét. Isten áldását kívántuk a jelenleg zajló lelkészválasztás folyamatára.

Szennán megismerkedtük a somogyi parasztélet múltjával a skanzen területén, valamint áhítattal álltunk meg Tildy Zoltán „templomában", megcsodálva a kazettás mennyezetet, és a templom más szépségeit.

Somogyvár történelmi múltjával ragadott magával minket, s adóztunk Szent László királyunk emlékének és hagyományának. Estebédünkre is itt került sor.

Kirándulásunk utolsó állomása a fonyódi Szaplonczai sétány volt, ahol végig tekinthettünk a Keszthelyi-öböltől a tanúhegyeken át a Tihanyi-félszigetig a csodás Balatonon. Egy lellei fagylaltozás után szombat este értünk haza fáradtan, de sok élménnyel gazdagodva.

A szennai templom szószékén a felirat így szól : „Én vagyok az út, az igazság és az élet". Utunkat Isten vezérelte, állomásaink az Ő igazságát hirdették, hogy életünk az Őbenne való hitben mélyüljön el. Istennek való hálával köszönjük meg a kirándulás áldásait, s várjuk már előre a jövő évi utat.