Tatai Református Egyházmegye

Konfirmáció és Bringatábor Rédén

2020-09-13 19:02:10 / Nagy Attila

Konfirmáció Rédén

Az idei év járványa minden gyülekezet életét felborította, ezzel érintve minden gyülekezeti alkalmat, beleértve a konfirmációt is. A mi gyülekeztünk is megsínylette a járvány-sújtotta időszakot, hiszen így a konfirmációt nem tarthattuk meg a megszokott időben, Áldozó csütörtökön. A felkészítés azonban nem állt le, hanem online folytatódott a karantén alatt is.

A templomok májusi megnyitása után elkezdtük szervezni a konfirmációt, amit végül 2020. július 4-én délután 16 órai kezdettel tudtunk megtartani. Ebben az évben 7 fiatal tett Krisztusról hitvallást a gyülekezet közössége előtt: Barta Naomi, Buda Attila, Dróth Máté, Horváth Zoltán, Nagy Laura, Nagy Veronika és Pölöskei Kármen. A felkészítés során megismerkedtek egyházunk hitvallásával, a Heidelbergi Kátéval, így a konfirmáció alkalmával a gyülekezet színe előtt a tanultak alapján bemutatták tudásukat és hitüket, majd fogadalmat tettek. Nagy öröm volt látni a fiatalokat az Úr asztala körül. Bízunk benne, hogy a mindenható Isten vezetésével, hittel a szívükben fogják leküzdeni az életükben eléjük kerülő akadályokat és gyakran visszatérnek majd gyülekezetünkbe.

Marton Krisztián segédlelkész

B r i n g a  t á b o r   2 0 2 0

Az idei nyár máshogy alakult, mint ahogyan az év elején elterveztük. Táboraink közül csak a Bringa tábort mertük megtartani június közepén. A négy napos barangolás során jobban megismertük a szomszédos Bakonyszentkirályt és Cseszneket. Ebben segítségünkre volt Gilicze Tamás lelkipásztor is, aki bemutatta számunkra a bakonyszentkirályi református templomot és a gyülekezet történetét.

A tábor második napján felkapaszkodtunk a cseszneki várhoz és végigjártuk a vár alatt húzódó Kőmosó szurdokban lévő tanösvényt. A túra harmadik napja igen rövidre sikerült, mert az eleredő eső és a sűrű felhők 4,5 km után visszafordulásra késztettek minket. Az utolsó nap úti célja Zirc volt Bakonyoszlopon és Dudaron keresztül. Dudaron hosszabb pihenőt tartottunk, ahol megkerestük a Csapóné konyhája nevű barlangot. Zircre megérkezve a Pintér-hegyi Parkerdőben ebédeltünk, ahol mindenki megsüthette a maga „pecsenyéjét", szalonnáját vagy virslijét. A haza tekeréshez a Pepe cukrászdában gyűjtöttünk erőt sütizéssel ésfagyizással. Ez a nap volt a legnehezebb, nem csak a táv hosszúsága (60 km), hanem a szintkülönbségek miatt is. Hazaérkezéskor minden résztvevőt egy elismerő oklevél várt. Egy derűs beszélgetéssel zártuk a tábort, amely során kiderült, hogy a hét során kinek mi volt a legnagyobb kihívás, miben győzte le magát és mi volt a legjobb élmény számára. Minden napot közös imádsággal kezdtünk, amiben Isten megtartó erejét és gondviselését kértük.

A legfiatalabb résztvevőnk 5 éves volt, aki gyerekülésben utazott anyukája biciklijén, a legidősebb kísérőnk pedig idén töltötte be a 70. életévét. Az összes táv kb. 110 km volt, amit idén a kisebbek és nagyobbak egyaránt teljesítettek. Most is úgy érezte mindenki, hogy nem csak testben, erőnlétben fejlődött, hanem kitartásban, alkalmazkodásban, egymásra és Istenre figyelésben is gyarapodott.