Tatai Református Egyházmegye

Nagyigmándi nyár

2023-09-11 09:32:53 / Nagy Attila

Gyülekezetünk ez évben két fontos eseménnyel kezdte meg a nyarat. Rendhagyó módon június 11-én tartottuk a Közösségi Napot a Szabadidő Parkban, mely előző években mindig június első vasárnapján volt.

A rendezvény délután 3 órakor kezdődött és késő estig tartott. Féltünk az esőtől, de néhány csepp érkezett csupán ijesztésképpen, az egyébként gyönyörű délután során.

Kora délután főleg népi és kreatív játékok, arcfestés, röplabda, számháború, lovagoltatás és kocsiztatás voltak a fő programok, melyek nagy örömet okoztak gyermekeinknek, de a felnőttek számára is nyújtott kikapcsolódást. Mindeközben lángost és limonádét is kaphattak a megéhezett és megszomjazott résztvevők.

18 órától megtartottuk szabadtéri istentiszteletünket, melyen a zenét a kibővült zenész csoportunk biztosította. Témája az „Az Úr az én pásztorom" bibliai gondolat volt.

Az Istentisztelet után vacsorára nyílt lehetőség. A lángos változatlanul elérhető volt, mellette pedig babgulyás várta az éhes szájakat. Aki pedig már elérte a felnőttkort, limonádé mellett bort vagy fröccsöt is választhatott. A nap bevétele a Református Iskola felújítását segíti elő.

Kellemes napot tölthettünk együtt, jól érezhettük magunkat. Köszönetet mondunk minden segítőnek, hiszen sokan dolgoztak érte, hogy ilyen sikeres napot zárhassunk. Köszönet az önkormányzatnak, hogy biztosította a helyet és lehetőséget. Legfőképpen hálát adunk az Úr Istennek, hogy áldásával kísérte a nap előkészítését és lebonyolítását egyaránt.

Két héttel később, június 26-30. között tartottuk meg nyári hittantáborunkat a Tagyospusztai Konferencia Központban.

Összesen 43 fiatal vett részt a táborban, 39 általános iskolás hittanos, valamint 4 gimnazista, segítő. A hét során voltak tábor programok: foci, pingpong, számháború, csocsó. Volt horgolás, festés, rajzolás, drótokból ékszerkészítés. Minden este és reggel szobalustra során ellenőrzésre került a szobarend. A főzés szervezését és lebonyolítását ismét Csonka Edit, Pékné Kocsis Katalin és Körmendi Beáta tanárnők végezték Kóvári Alexandra segítségével.

Szerdán a városnéző kisvonat vitt minket az Öreg-tóhoz, ahol egy kiadós vihar után kipróbálhattuk a sárkányhajózást.

Csütörtökön ismét a kisvonat érkezett értünk, s vitt minket Fényes strandra fürdeni.

A hét témája József történetei voltak, melyekben segítségünkre volt 3 szám A. L. Webber: József és a színes szélesvásznú álomkabát című musicaljéből. Ezeket megtanultuk a hét során, majd a vasárnapi istentiszteleten is előadtuk őket.

Anyagi támogatást kaptunk Nagyigmánd Önkormányzatától és a Tatai Református Egyházmegyétől, amit ez úton is köszönünk.

A tábor során már elhangzott a kérdés: „Ugye jövünk jövőre is?" Ha Isten is úgy akarja, akkor igen, a hét lefoglalásra került. De addig is Isten áldása kísérje életünket!

Augusztus végén kirándulni voltunk. A kánikula ellenére esőre hajló, zápor utáni reggelen indult évenkénti kirándulására a nagyigmándi református gyülekezet. Ez alkalommal Pécs térsége volt az úticél. Mire odaértünk, a felhők eltűntek, és 35 fokos kánikulában jártuk végig a két nap tervezett helyszíneit.

Augusztus 25-én, pénteken délelőtt a pécsi székesegyház megtekintésével kezdődött a program, melynek során Janus Pannonius sírjánál is leróttuk kegyeletünket.

A székesegyház megtekintése után előbb a Csontváry, majd a Zsolnay múzeumokat néztük meg. Ebédszünet után folytattuk a városnézést a Pécsi Zsinagóga és a Belvárosi Református Templom megnézésével. Esti pihenőhelyünk a Pécsi Református Kollégiumban volt.

Másnap reggel első állomásunk a Siklósi Vár volt, ahol vezetéssel ismerkedhettünk meg a vár történetével. Innen a dzsámiba, majd a református templomba sétáltunk át. Az ebéd után folytattuk utunkat a Nagyharsányi Református Templom felé, s a program végén, a kánikula közepette jól esett egy pohár bor Villány pincéinél.

Jó volt hazaérni, sok élménnyel gazdagodva. Hálát adunk Istennek a közösen eltöltött két napért, remélve, hogy jövőre újra útra kelhetünk.