Testvérgyülekezeti kirándulás Sepsiszentgyörgyre

Máthé Attila, 2014-07-30 04:00:00

A veszprémi gyülekezet 51 tagja a Kálvin-parki lelkész Nt. Závodi Zsuzsanna vezetésével 6 napos erdélyi kiránduláson vett részt, melynek fő célja a Sepsiszentgyörgy- Szemerjai testvérgyülekezet meglátogatása volt, felújítva ezzel a rég feledésbe ment kapcsolatokat.

Az első napi program a Bánffyhunyad melletti Farnasig tartott, ahol egy református idősotthonban kaptunk szállást és ellátást. Az Otthont és a szomszédos zsoboki árvaházat ugyanaz a lelkészházaspár vezeti. Így kaphattunk alapos információt mindkét intézmény működéséről, sőt mindkét falu templomának történetéről. Vittünk természet- és pénzbeli ajándékot, és ezek átadása után a második napon Marosvásárhely felé vettük az irányt.

Itt a Bod Péter Diakóniai Központban kaptunk szállást és ellátást. Ebbe a napba még belefért egy városnézés és a vártemplom történetének megismerése. Szombat reggel indultunk a célállomás Sepsiszentgyörgy felé, egy segesvári megállással. Itt a vár, ill. az ev. vártemplom volt a fő látnivaló. Délután, Sepsiszentgyörgyre érve, Nt. Incze Zsolt esperes út fogadott bennünket és nem kis meglepetésünkre, rögtön rátért a délutáni programra. Sorban, a Székely Nemzeti Múzeum, a Kilyénfalván található XIII. századi unitárius templom freskói, a közelmúltban felavatott Kálvin szobor koszorúzása, majd a vártemplom története és orgonajáték.

Még a Makovecz Imre féle ravatalozó is belefért az esti programba. Vasárnap volt utazásunk fő napja a szemerjai templomban, ahol esperes úr köszöntése után, lelkészünk Nt. Závodi Zsuzsanna hirdette az igét a farizeus és a vámszedő példázata alapján.

Kölcsönös köszöntés után átadtuk a gyülekezet ajándékát, egy terítőt, egy vázát és egy levendula koszorút, valamint egy meghívást viszontlátogatásra, melyet a vendéglátók örömmel fogadtak. A délután családi program volt. A hazafelé út is két naposra sikerült, hétfőn Tusnádfürdőn, Székelyudvarhely, Korond, Szováta megállással Kolozsvárig, ahol a Protestáns Teológián kaptunk szállást, kedden pedig a Kolozsvár- Veszprém út tett próbára bennünket, egy körösfői hosszabb megállással.

Összefoglalva: az út így volt teljes, a cél a testvérgyülekezet meglátogatása, a régi barátság felelevenítése, de közben ismerkedtünk Erdély történetével, sok-sok magyar vonatkozású nevezetességgel és az ottani magyar testvérekkel.

Meghívásunkat szívesen fogadták, így jövőre, ha Isten megsegít, ismét találkozunk.

A szerző az egyházközség presbitere

Részletes beszámoló napokra lebontva, valamint további fényképek a http://kalvinpark.blogspot.hu/ oldalon találhatók.

Kapcsolódó link:http://kalvinpark.blogspot.hu/

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.