Pápai refisek hollandiai kirándulása

Adminisztrátor, 2012-02-09 05:00:00

Nemrégiben Pápáról, a Református Kollégium Gimnáziumából öt tanulóból álló kis magyar delegációval a hollandiai testvérvárosunkban, Kampenben jártunk. Hárman vehettünk  részt a francia nyelvű Comenius Project nyitó rendezvényén, ahol azt mutattuk be: mi, diákok, hogyan válhatunk környezettudatos felnőttekké.

Pitó Katalin tanárnő széles mosollyal újságolta a hírt:  repülővel utazunk Hollandiába. A három iskolai küldöttség közül mi érkeztünk meg legkorábban, így a délután szabad volt.  Így vendéglátóinkkal  körbebicikliztük Kampen legszebb és legfontosabb helyeit. Az esti órákban a francia (Lycée Guy Moquet) és az erdélyi gimnáziumból is (Nagy Mózes Líceum) megérkeztek a találkozóra.

A végig kreatív programsorozat első színhelye egy étterem volt, ahol egy kalózkórus hívogatott minket könnyed éneklésre. Másnap délelőtt minden iskola bemutatta a prezentációját,  utána a diákok számára közös sportolás következett, majd városnézés. A családok estére programot szerveztek nekünk. Másnap elvittek minket Amszterdamba, ahol megnéztük Anna Frank házát, a Rijk múzeumot, de a legnagyszerűbb a tengeri hajózás volt. A közös élmények során egyre jobban összebarátkoztunk külföldi csoporttársainkkal. Utazásunk utolsó napja kellemesen telt, nem csak én gondolom úgy, hogy a Van Gogh múzeum látogatása és egy egész napos vásárlás Amszterdam belvárosában nem hangzik rosszul.

Legfontosabb, hogy eddig ismeretlen ország kultúrájába kaphattunk bepillantást, ami hozzájárul európaibb szemléletmódunkhoz.

Kerpel Fanni,
Református Gimnázium
Pápa

forrás: napló-online.hu

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.